Kundesenter


Generelle kjøpsvilkår

Vi prøver å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil / prisfeil kan forekomme. Vi forbeholder oss derfor retten til å kansellere din bestilling eller del av denne dersom produktet er utsolgt/utgått. Hvis produktet er utsolgt/utgått vil du høre fra oss så fort vi mottar en bekreftelse fra vår leverandør på dette.


Norwegian Modellers AS forbeholder seg retten til leveringsnekt på varer med eventuelt bakgrunn i kraftige prisendringer, lagerstatus, konkurranseforhold og eventuelle andre årsaker.

 

Vi benytter Posten servicepakke som fraktalternativ i de fleste tillfeller. Unntaket er små forsendelser som går som brev og forsendelser med farlig gods.

 

 

Personvern hos Modellers A/S

Norwegian Modellers AS er underlagt den europeiske personvernloven(GDPR), som også er gjeldende for netthandel i Norge, Sverige og Danmark. Dette for å sikre deg som kunde dine rettigheter, og sikre en trygg handel og god handeopplevelse. I følge personvernloven må vi be deg godkjenne at vi behandler og oppbevarer opplysninger om deg i vår database. Ved kjøp hos Modelelrs /S bekrefter du denne godkjenningen. Informasjonen vil bli brukt for at vi skal kunne ivareta våre forpliktelser overfor deg. 

 

Hvordan sikres dine data

For å sikre dine data utføres all kommunikasjon mellom deg og vår nettbutikk kryptert ved hjelp av et såkalt SSL-sikkerhetssystem. Ditt personlige passord lagres kryptert i våre databaser, slik at dette ikke er leselig for noen. Heller ikke våre ansatte. 

 

Hvilke data oppbevarer vi

Modellers oppbevarer informasjon nødvendig for sending av varer til rett mottakeradresse, og for å sende eventuelle sporingsdetaljer på mail og/eller sms.

For å gi deg en bedre brukeropplevelse og presentasjon av relevante produkter oppbevares i noen tilfeller også IP-adresse og informasjon om ditt navigeringsmønster på våre nettsider.

I våre systemer oppbevarer vi ikke sensitiv informasjon som personnummer og kortdetaljer. Håndtering av slike data overlater vi til sertifiserte tredjeparts selskaper som Nets og Klarna som er underlagt svært strenge sikkerhetsregler og sikkerhetsrutiner. 

 

Hva benyttes dataene til

For å kunne behandle din bestilling på best mulig måte vil den informasjonen som er nødvendig lagres i våre systemer og formidlet til transportselskapet for levering. Dine peronsopplysninger benyttes utelukkende for å gi deg en god kundeopplevelse, og videreformidles ikke til noen utover det som er nødvendig for å yte deg den service du behøver i form av betalingstjenester og logistikk. 
Modellers tilbyr nyhetsmail som sendes ut med jevne mellomrom. Hvis du har registrert din interesse for dette vil du motta nyhetsmail på din e-postadresse. Du kan til enhver tidxxx
 
Historikk med oversikt over dine kjøp slettes ikke. Når kunde bestiller varer på vår nettside lagres også IP-adressen for å unngå svindel. Grunnen til at IP-adressen lagres er at det skal være mulig å spore eventuelle svindelforsøk som gjøres. Dette gjør vi fordi våre kunder fortjener å vite at det er trygt å handle på Norwegian Modellers AS. Alle svindelforsøk vil bli politianmeldt og konto sperret.

 

 

Betaling med Klarna eller kort

Norwegian Modellers tilbyr betaling med Klarna, oppkrav, Visa og Mastercard. Vi følger selvsagt de nasjonale og internasjonale sikkerhetsstandarder og derfor kan du som kunde føle deg trygg når du handler hos oss.

 

Via klarna tilbyr vi 14 dagers fakturakjøp, slik at du kan motta og se varen før du betaler. Du kan også velge blant Klarnas avbetalingsalternativer.

 

Når du legger en ordre hos oss med ditt kredittkort blir det gjort en autorisasjon på kredittkortet ditt. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Norwegian Modellers AS så lenge ordren eksisterer. Hvis du etterpå kansellerer hele ordren, fjerner vi autorisasjonen, men det kan ta inntil 3 - 5 dager før dette blir synlig på kortet. Når ordren er klar for sending, belaster vi kortet med aktuelt fakturabeløp (fratrukket eventuelle linjer som er kansellert). Hvis vi senere må kreditere deg, gjøres dette mot det samme kortet du brukte da du sendte bestillingen.

 

 

Angrefrist

Alle kjøp på postordre og over internett dekkes av paragrafen om angrefrist i kjøpsloven. Dette gir deg rett til å returnere varen innen 14 dager etter at du har mottatt denne. En forutsetning for at full heving av kjøpet skal finne sted, er at varen er i en slik stand at den kan selges videre uten verditap. Gjelder ikke ved kjøp under kr 300,-. Ved bruk av angrefristloven er det kundens ansvar å dekke returporto. Ferdig utfylt returskjema vedlegges varen.

 

 

Reklamasjon

Reklamasjonsretten er en lovfestet rett til å reklamere på mangler ved produktet ved forbrukerkjøp. Retten omfatter bare det som loven kaller "mangler". Det er en mangel når produktet ikke er som avtalt eller er dårligere enn det man generelt kan vente av tilsvarende produkter. Hvis det blir konstatert at varen har en mangel har du rett til å få feilen reparert, kreve prisavslag, erstatning for påførte tap eller heve (omgjøre) kjøpet. Poenget er at du ikke skal bli skadelidende fordi selger har solgt deg et dårlig produkt. Klagen må alltid fremsettes så snart som mulig etter at feilen viste seg. Siste frist etter loven er 2 eller 5 år avhengig av varens normale holdbarhet.

Vi gir full garanti i følge kjøpsloven på alle produkter som er levert av oss. Ta godt vare på faktura/kvittering for senere bruk i garanti eller reklamasjonsaker.

 

 

Retur

For at en retur skal håndteres raskest mulig, og mest mulig ryddig, så er det viktig at returen pakkes forsvarlig og sendes til korrekt adresse. Varer skal alltid returneres til adressen du finner under kontakt oss.

Fraktpriser

For å gjøre handleopplevelsen forutsigbar og hyggelig for deg som kunde, så opplyser vi selvsagt fraktprisen før du fullfører din ordre. Fraktprisen beregnes når du går til kassen, og du vil tydelig se den før du fullfører kjøpet.

 

Fraktprisen beregnes ut fra varens vekt, størrelse og verdi, samtidig som kombinasjonen av varer også spiller en rolle. Det er derfor ofte en fordel å bestille flere varer samlet.

 

Ønsker du å betale pakken når den ankommer postkontoret sender vi den i oppkrav. Oppkravsgebyr er inkludert i de fraktprisene vi oppgir.

 

Fuel er spesialgods og sendes med postnord. Du må da velge dette fraktalternativet i kassen. Om ønskelig kan du også velge å hente din bestilling i vårt utsalgssted på Sem utenfor Tønsberg.

 

 

Uavhentede pakker

Norwegian Modellers forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes.


Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Hentemeldingen vil normalt sendes som en tekstmelding til din telefon eller som en epost. Har du ikke oppgitt noen telefon eller epost adresse vil hentemeldingen komme i din postkasse. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss og deretter vil du motta en faktura for tur-retur porto + 50,- i gebyr.

Dersom du benytter deg av din angrerett, vil du kun belastes med kostnadene ved å sende varen i retur. Dette kan du lese mer under Angrefrist.

 

 

Leveringstid

Norwegian Modellers A.S forsøker til enhver tid å lagerføre hele katalogprogrammet. Pakkene sendes normalt med Posten og Postnord. Frakttiden tar ofte 1-5 dager, men dette garanteres ikke av posten.

 

Har du kjøpt en vare som er utsolgt kan du oppleve å få flere ordrebekreftelser fra oss hvor leveringsdatoen er forskjøvet til ny dato eller i verste tilfelle har ukjent leveringsdato.

 

 

Pakkesporing

Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr. e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken(e) kan spores.
 

For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing ved å gå inn på "min side" her i webshopen. Da slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken er. Du kan også spore pakken direkte hos Posten.

 

 

Bedriftskunde faktura & kreditt

Firmaer og offentilige institusjoner kan søke om kreditt hos Norwegian Modellers.


Kreditt må være innvilget før bestilling. Er det lagt inn en ordre uten å søke in kreditt, blir denne sendt i oppkrav og ikke omgjort i etterkant. Vi gjør oppmerksom på at firma/organisasjon må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt hos Norwegian Modellers godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.

 

En bedriftsavtale sikrer rask levering, enkel administrasjon og lave priser. Bedriftkundesavtale forutsetter at selskapet er registrert i Brønnøysundregisteret.

 

 

EE-Avfall

Alt du har kjøpt som virker med strøm eller batteri skal leveres i retur når du skal kaste det. Dette kan leveres gratis i vår butikk eller i en annen butikk som selger tilsvarende varer. Har du ikke mulighet til å levere det i butikk kan det sendes til oss. Du må selv dekke forsendelses kostnaden.

NB! Hvis batterier skal returneres så ring oss på tlf. 33378000 før du sender slik at vi kan avgjøre korrekt sendings måte.

 

EE-avfall skal ikke kastes sammen med annet avfall. Norwegian Modellers har avtale med Norsirk og tar imot utrangerte produkter av samme type som vi selv selger.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.