Fraktpriser
For å gjøre handleopplevelsen forutsigbar og hyggelig for deg som kunde, så opplyser vi selvsagt fraktprisen før du fullfører din ordre. Fraktprisen beregnes når du går til kassen, og du vil tydelig se den før du fullfører kjøpet.
Fraktprisen beregnes ut fra varens vekt, størrelse og verdi, samtidig som kombinasjonen av varer også spiller en rolle. Det er derfor ofte en fordel å bestille flere varer samlet.
Om ønskelig kan du også velge å hente din bestilling i vårt utsalgssted på Revetal.
Uavhentede pakker
Norwegian Modellers forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes.
Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Hentemeldingen vil normalt sendes som en tekstmelding til din telefon eller som en epost. Har du ikke oppgitt noen telefon eller epost adresse vil hentemeldingen komme i din postkasse. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 7 dager, returneres den til oss og deretter vil du motta en faktura for tur-retur porto + 50,- i gebyr.
Dersom du benytter deg av din angrerett, vil du kun belastes med kostnadene ved å sende varen i retur. Dette kan du lese mer under Angrefrist.
Leveringstid
Norwegian Modellers A.S forsøker til enhver tid å lagerføre hele katalogprogrammet. Pakkene sendes med Posten Frakttiden tar ofte 1-5 dager, men dette garanteres ikke av posten.
Har du kjøpt en vare som er utsolgt kan du oppleve å få flere ordrebekreftelser fra oss hvor leveringsdatoen er forskjøvet til ny dato eller i verste tilfelle har ukjent leveringsdato.
Pakkesporing
Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr. e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken(e) kan spores.
For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing ved å gå inn på "min side" her i webshopen. Da slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken er. Du kan også spore pakken direkte hos Posten.
Bedriftskunde faktura & kreditt
Firmaer og offentilige institusjoner kan søke om kreditt hos Norwegian Modellers.
Kreditt må være innvilget før bestilling. Er det lagt inn en ordre uten å søke in kreditt, blir denne sendt i oppkrav og ikke omgjort i etterkant. Vi gjør oppmerksom på at firma/organisasjon må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt hos Norwegian Modellers godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.
En bedriftsavtale sikrer rask levering, enkel administrasjon og lave priser. Bedriftkundesavtale forutsetter at selskapet er registrert i Brønnøysundregisteret.
EE-Avfall
Alt du har kjøpt som virker med strøm eller batteri skal leveres i retur når du skal kaste det. Dette kan leveres gratis i vår butikk eller i en annen butikk som selger tilsvarende varer. Har du ikke mulighet til å levere det i butikk kan det sendes til oss. Du må selv dekke forsendelses kostnaden.
NB! Hvis batterier skal returneres så ring oss på tlf. 33378000 før du sender slik at vi kan avgjøre korrekt sendings måte.
EE-avfall skal ikke kastes sammen med annet avfall. Norwegian Modellers har avtale med Norsirk og tar imot utrangerte produkter av samme type som vi selv selger.